ZOOM

WEBINAR:

ZOOM kan både køre i browser og i et program, man installerer.

Der er flest funktioner/muligheder, når man har programmet installeret.

Installering af Zoom

Pc/mac:

Klik på dette link for at installere Zoom til din pc/mac: https://zoom.us/support/download.

Du kan finde mere info om installation og brug af Zoom her: https://support.zoom.us/hc/en-us/categories/200101697.

Hvis du benytter en arbejds-pc/mac, så vær opmærksom på, at det ikke er sikkert du har rettigheder til at installere programmer.

Smartphone:

Du henter appen ‘ZOOM Cloud Meetings’ i Appstore eller Google Play.

Andre anbefalinger:
Er det første gang, du skal til et Zoom-webinar, så er der her lidt nyttig information til dig:

Deltagere kan lytte med og se oplægsholder og paneldeltagere, evt. spørgsmål skal stilles skriftligt i Q&A, hvorefter Paneldelatgere læser dem højt.

Læs derfor gerne lige op på om dit spørgsmål ER blevet stillet af en anden.
Chatfunktionen er kun for chat mellem deltagere,  spørgsmål man ønsker besvaret skal stilles i Q&A.

MØDE:

Foreningen anvender zoom, da der er let at tilgå via et link.

Danske Handicaporganisationer har en god guide til anvendelse af ZOOM klik her


Teams

Fra  computeren: (fra mobil er nederst på siden)

Du kan deltage i et Teams møde når som helst fra en hvilken som helst enhed, uanset om du har en Teams-konto eller ej. Hvis du ikke har en konto, skal du følge disse trin for at deltage som gæst.

Bemærk!: Nogle møder tillader ikke, at folk kan deltage som gæster.

Et link med teksten "Deltag i et Microsoft Teams-møde"

  1. Gå til mødeindkaldelse, og vælg Deltag i Microsoft Teams møde.
  2. Det åbner en webside, hvor du kan se valgmuligheder: Download appen TeamsDeltag via browser og Åbn Teams App.
  3. Vælg deltag via browser. Hvis du tilmelder dig på internettet, kan du bruge enten Microsoft Edge eller Google Chrome. Din browser spørger måske (øverst til venstre på din skærm i en boks) , om det er i orden, at Teams bruger din mikrofon og dit kamera. Sørg for at trykke tillad til dette, så du bliver set og hørt under mødet.
  4. Angiv dit navn, og vælg dine lyd- og videoindstillinger. Hvis mødelokalet (eller en anden enhed, der er forbundet til mødet) er i nærheden, skal du vælge Lyd slået fra for at undgå at forstyrre. Vælg Telefon lyd, hvis du vil lytte til mødet på din mobiltelefon.
  5. Når du er klar, skal du trykke på Deltag nu.
  6. Dette fører dig ind i mødelobbyen. Vi giver mødearrangøren besked om, at du er der, og en person i mødet kan derefter give dig adgang.

Bemærkninger!: 

  • Hvis ingen giver dig adgang til mødet inden for 30 minutter, fjernes du fra lobbyen. Hvis det sker, kan du prøve at deltage igen.
  • Når du er i mødet, kan alle se en Gæstemærkat til mødet med dit navn.
  • Nogle funktioner i Teams møder er ikke tilgængelige for gæster.

Arrangørens visning

Hvis du er mødearrangør, giver vi dig besked, når nogen venter i lobbyen.

Klik på Giv adgang for at lade dem komme direkte ind i mødet, eller få vist lobbyen for at give adgang til eller afvise dem samt se en liste over alle, der venter.

Bemærk!: Alle, der deltager i mødet og ikke har en Teams-konto, får navnet Møde gæst.

se engelsk video med vejledning (ENGELSK).


Fra Mobil:

Du kan deltage i et Teams møde når som helst fra en hvilken som helst enhed, uanset om du har en Teams-konto eller ej. Hvis du ikke har en konto, skal du følge disse trin for at deltage som gæst.

Bemærk!: Nogle møder tillader ikke, at folk kan deltage som gæster.

  1. Gå til mødeindkaldelse, og vælg Deltag i Microsoft Teams møde.Et link med teksten "Deltag i et Microsoft Teams-møde"
  2. Det åbner en webside, hvor du kan se valgmuligheder: Download appen TeamsDeltag via browser og Åbn Teams App.
  3. Vælg deltag via browser. Hvis du tilmelder dig på internettet, kan du bruge enten Microsoft Edge eller Google Chrome. Din browser spørger måske (øverst til venstre på din skærm i en boks) , om det er i orden, at Teams bruger din mikrofon og dit kamera. Sørg for at trykke tillad til dette, så du bliver set og hørt under mødet.
  4. Angiv dit navn, og vælg dine lyd- og videoindstillinger. Hvis mødelokalet (eller en anden enhed, der er forbundet til mødet) er i nærheden, skal du vælge Lyd slået fra for at undgå at forstyrre. Vælg Telefon lyd, hvis du vil lytte til mødet på din mobiltelefon.
  5. Når du er klar, skal du trykke på Deltag nu.
  6. Dette fører dig ind i mødelobbyen. Vi giver mødearrangøren besked om, at du er der, og en person i mødet kan derefter give dig adgang.

Bemærkninger!: 

  • Hvis ingen giver dig adgang til mødet inden for 30 minutter, fjernes du fra lobbyen. Hvis det sker, kan du prøve at deltage igen.
  • Når du er i mødet, kan alle se en Gæstemærkat til mødet med dit navn.
  • Nogle funktioner i Teams møder er ikke tilgængelige for gæster.

Arrangørens visning

Hvis du er mødearrangør, giver vi dig besked, når nogen venter i lobbyen.

Klik på Giv adgang for at lade dem komme direkte ind i mødet, eller få vist lobbyen for at give adgang til eller afvise dem samt se en liste over alle, der venter.

Bemærk!: Alle, der deltager i mødet og ikke har en Teams-konto, får navnet Møde gæst.

Kilde: https://support.microsoft.com/da-dk/office/deltag-i-et-m%C3%B8de-uden-en-teams-konto-c6efc38f-4e03-4e79-b28f-e65a4c039508