Om Aage Sinkbæk – det første æresmedlem

Aage er ”Aspergerforeningens fader” og var med lige fra starten i 2002. Igennem 14 år udførte Aage frivilligt arbejde for foreningen som formand og senere også som kasserer. Aage var visionær, passioneret og altid hjælpsom. Bl.a. rejste Aage Danmark rundt med det offentlige transport og var med til at understøtte opstarten af nye mødesteder, indtil de kørte stabilt med de lokale kræfter. Aage holdt også utallige foredrag, og i foreningsregi var det altid gratis. Aage gjorde Aspergerforeningen organiseret, professionel og populær. Han udviste også rettidig omhu, da foreningen i marts 2014 blev omdøbt til Autisme- og Aspergerforeningen for Voksne. Han gjorde samfundet opmærksom på, at voksne autister en skønne dag også bliver ældre og har brug for de rigtige rammer og den rigtige støtte. Til slut skrev Aage også under på samarbejdsaftalen med Landsforeningen Autisme, som vi stadig har stor gavn af den dag i dag.

Aage var derudover forfatter og har skrevet ”Den romerske brobygger: “En aspie i normalsyndromets verden” fra 2002, udgivet af Center for Autisme. Han var også Information Officer hos Videnscenter for Autisme, før fusionen til Socialstyrelsen, indtil han gik på pension. Selvom Aage blev pensioneret, fortsatte han dog det frivillige arbejde i vores forening. Og så elskede Aage at spille skak eller kigge på livet i et bistade.

Af hjertet tak til Aage for hans imponerende indsats igennem alle årene!

Vi har udnævnt Aage Sinkbæk som foreningens første æresmedlem. Uden ham var vores brugerforening for voksne autister 18+ ikke blevet til det, som den er i dag.

Læs evt. dette gode indlæg til hjemmesiden skrevet af Aage Sinkbæk selv: “Indfødte aliens”